وبلاگ اپـیـنـو

اطلاع از آخرین اخبار ، مقالات و آموزش های اپینو

اپینو 3 سال پیش

خرید آنلاین یا حضوری ; کدام یک؟

به صورت غریزی انسان همیشه به دنبال صرف کمترین زمان و هزینه برای انجام کارهای خود بوده‌ است خرید کردن انواع نیاز‌های روزمره، یکی از مواردیست که زمان و هزینه‌ی بسیاری را برای انسان، به ارمغان می‌آورد. در اینجا میخواهیم مزایای خرید آنلاین و اینترنتی را در مقایسه با خرید حضوری بررسی کنیم.

چندین سال است که علاوه بر حضور در مراکز خرید مختلف و انجام خریدهای روزانه بر طبق نیاز خود، با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات خریدی تحت عنوان خرید اینترنتی نیز رواج یافته است و فروشگاه ها و مراکز خرید ریز و درشتی مشغول به فعالیت در این زمینه هستند.

این مراکز ضمن فعالیت در دامنه شهرهای بزرگ، توانسته اند در شهرها کوچک و دور افتاده به سبب نبود امکانات بسیار و همچنین کمبود کالاهای متنوع فراوان،شناخته شوند و مردم با اعتماد بر آنها به راحتی تقاضای خود را صادر کرده و اجناس موردنیاز خود را درب منزل تحویل بگیرند.

راحتی و صرفه جویی در زمان

 

در خرید حضوری شما زمان و هزینه زیادی را صرف گشت و گذار در خیابان ها و مغازه ها میکنید تا محصولات موجود رو مشاهده و بررسی و سپس انتخاب نهایی را انجام دهید. در صورتی که در خرید آنلاین شما نیازی نیست برای یافت و مقایسه محصولات موجود طبق نیاز خود هزینه کنید یا زمانی را از دست دهید و در هرمکان و زمانی میتوانید محصول خود را سفارش دهید.

امروزه فروشگاه های آنلاین با استفاده از پست پیشتاز و … محصولات را در سریع ترین زمان تحویل مشتریان میدهند که باعث شده افراد با خیال آسوده تر سفارش خود را ثبت کنند.

کمک فروشگاه های آنلاین به کسب و کارها

 

از زمان ظهور شبکه جهانی وب، تجار به دنبال فروش محصولات خود به افرادی بودند که وقت خود را به‌صورت آنلاین در محیط وب سپری می‌کردند. داشتن فروشگاه اینترنتی نوعی تجارت الکترونیکی است که به فروشنده این امکان را می‌دهد که حتی بدون اجاره کردن مغازه یا دفترکار، بدون پرداخت آب، برق، گاز و سایر هزینه ها محصول خود را در منزل نیز، به فروش برساند.

با یک سرمایه‌گذاری کوچک و راه اندازی اپلیکیشن و سایت های خرید و فروش آنلاین می‌توان‌‌ مشتریان بیشتری پیدا کرد و حتی رفتار مشتریان را با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص گوگل، بررسی نمود.چ

از مقاله مزایای داشتن اپلیکیشن برای کسب کارها دیدن کنید.

ضمانت و اصالت کالا

 

در خرید حضوری تنها می توان محصول را در همان لحظه به فروشنده در صورت خرابی عودت داد و یا نهایتا 24 ساعت بعد از خرید این کار را انجام داد.

اما در فروشگاه اینترنتی بر اساس قانون موجود برای خرید آنلاین، می توانید محصول خریداری شده را در صورت هر گونه مشکل طی یک هفته، آن را به فروشگاه اینترنتی عودت داده و مبلغ محصول را دریافت کنید و یا یک محصول جایگزین آن را بگیرید.

فروشگاه اینترنتی باید این اطمینان را به مشتریان خود بدهند که عکس‌های موجود در صفحه فروشگاهی و محصول ارسال شده برای مشتریان کاملا با هم همخوانی داشته تا اطمینان خاطر آنان را در خرید آنلاین افزایش دهند.

 

در پایان

 

انتخاب روش خرید آنلاین یا حضوری بستگی به شرایط شما و اولویت های که در ذهن شماست دارد. پس قبل از خرید با توجه به مزایا و معایب هر دو روش ، بهترین را برای خود انتخاب و استفاده کنید.

شما از کدام یک بیشتر استفاده میکنید ؟ خرید حضوری یا آنلاین؟ نظرتون رو با ما اشتراک بزارید.

توسط: اپینو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.اطلاعات مورد نیاز مشخص شده اند *

ارسال نظر