وبلاگ اپـیـنـو

اطلاع از آخرین اخبار ، مقالات و آموزش های اپینو

اپینو 1 سال پیش

۵ دلیل برای اینکه چرا به استراتژی سئو برای اپلیکیشن های موبایلی نیاز داریم

۵ دلیل برای اینکه چرا به استراتژی سئو برای اپلیکیشن های موبایلی نیاز داریم

آیا می‌دانستید که اپلیکیشن های موبایل هم درست مانند یک وب‌سایت به یک استراتژی سئوی خوب نیاز دارد؟ حتی برنامه‌های موبایل شما نیز به چیزی به نام ASO یا بهینه‌سازی برای مارکت های انتشار اپلیکیشن مانند گوگل پلی نیاز دارند.

دنیای دیجیتال مانند یک اقیانوس بی پایان است، با حجم غیرقابل تصور داده و اطلاعات. فضای وسیع به همه فرصت دیده شدن را می دهد، اما همچنین مانند شن های روان است که به سرعت شما را به درون “ابر” نامرئی می کشاند. مهم نیست که مفهوم اپلیکیشن شما منحصر به فرد باشد – تا زمانی که یک استراتژی سئوی برنامه ریزی شده را اتخاذ نکنید، از دید کاربران خود پنهان خواهید ماند.

با ما همراه باشید تا برخی از ترفندهای جستجوی سریع را بیاموزید تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و برند خود را معروف تر کنید.

بیایید شروع کنیم!

 

سئو چیست؟

آیا تا به حال به نحوه استفاده از موتورهای جستجو توجه کرده اید؟ جستجوی گوگل در مورد کلمات کلیدی است. هوش مصنوعی جملات طولانی را نمی خواند یا حتی به خوبی پاسخ نمی دهد – به سرعت نقاط را از طریق کلمات کلیدی در موتورهای جستجو به هم متصل می کند.

سئو یا بهینه‌سازی برای موتور جستجو دقیقاً این کار را انجام می‌دهد و مطمئن می‌شود که نتایج جستجوی شما مرتبط هستند و تجربه شما تقریباً بدون دردسر است. به طور خلاصه، سئو جستجوی گوگل و زندگی شما را آسان می کند.

همیشه تعداد زیادی شرکت دیگر وجود خواهند داشت که برنامه‌ها را می‌سازند و محتوایی مشابه شما می‌نویسند، اما سئو به شما این فرصت را می‌دهد که از همه آنها پیشی بگیرید و در نتایج جستجو بهتر دیده شوید.

سئو مانند یک کتابدار فوق العاده سریع است که می تواند به سرعت از سایتی به سایت دیگر بپرد و در عرض چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. در مورد یک وب‌سایت، کتابدار مجموعه‌ای از ربات‌های کوچک است که در صفحات وب می‌خزند و مرتبط‌ترین اطلاعات را برای شما ارائه می‌کنند.

فرآیند سئو به ابزارها و افزونه های سئوی خاصی نیاز دارد. ابزارهای سئو می توانند شما را از سلامت کلی وب سایت خود از نظر انتخاب کلمات کلیدی و استفاده ارگانیک آن در سراسر وب سایت آگاه کنند. این به کشف نقاط ضعف بالقوه و فرصت های بهبود کمک می کند.

استفاده صحیح از ابزارها و افزونه های سئو برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است.

۵ دلیل برای اینکه چرا به استراتژی سئو برای اپلیکیشن های موبایلی نیاز داریم

 

بهینه سازی برای مارکت های اپلیکیشن (ASO) زیرمجموعه سئو است. اطمینان حاصل می کند که برنامه های شما برای مشتریان شما قابل مشاهده است و دامنه برند شما گسترده تر است.

 

بهینه سازی برای مارکت ها چیست؟

جهان در کف دستان ما متراکم شده است. به تلفن های همراه ما، این وسایل کوچک با امکان پذیر ساختن تقریباً همه نیازهای ضروری زندگی ما، زندگی ما را تسخیر کرده اند. ممکن است این تعاملات اجتماعی یا معاملات پولی باشد، شما نام ببرید و همه این کارها را انجام می دهد.

به طور طبیعی، دستگاه های تلفن همراه برای انجام همه این فعالیت ها به برنامه ها نیاز دارند، بنابراین یک فرصت فوق العاده برای تجارت در این عرصه وجود دارد. تعجب آور نیست که فروشگاه های برنامه با برنامه های متعددی بارگیری می شوند که تقریباً عملکرد دقیقی را انجام می دهند.

بهینه‌سازی اپ برای مارکت ها چیزی است که با اطمینان از اینکه در نتایج جستجوی Google Play Store، Apple App Store و غیره برای مشتریان خود قابل مشاهده هستید، برنامه شما را از سایرین متمایز می‌کند.

نتایج جستجوی مارکت های انتشار اپلیکیشن نیز به شیوه ای مشابه عملکرد سایر موتورهای جستجو عمل می کند. روی کلمات کلیدی کار می کند تا برنامه شما را به صورت ارگانیک برای کاربران برجسته کند.

 

آیا باید اپلیکیشن خود را بهینه کنید؟

پاسخ یک «بله» بزرگ و جسورانه است!

نه تنها به بهینه سازی اپ استور ها نیاز دارید، بلکه به بهینه سازی موتورهای جستجو نیز نیاز دارید تا دامنه برند خود را افزایش دهید، برای مشتریان خود قابل مشاهده باشید و همچنین توسط مشتریان جدید پیدا شوید.

وقتی با مشکلی مواجه می شوید چه می کنید؟  گوگلش می کنی، درسته؟ با راه حل، گوگل بلافاصله برنامه هایی را نیز پیشنهاد می کند که می توانند به شما در حل این مشکل کمک کنند.

دقیقاً به همین دلیل است که شما به بهینه سازی نیاز دارید تا زمانی که مشتریان شما به دنبال راه حلی هستند، Google برنامه شما را به عنوان راه حل پیشنهاد می کند.

ممکن است احساس کنید که برنامه شما فقط به اپ استور ها مرتبط است، پس چرا باید روی بهینه سازی موتور جستجو تمرکز کنید؟ دلیل آن این است که تنها 40٪ از کشف برنامه از طریق جستجوی اپ استور ها اتفاق می افتد، بقیه از طریق کانال هایی مانند ارتباطات شخصی، اشتراک گذاری اجتماعی، تبلیغات، وب سایت های شرکت، سایر موتورهای جستجو و موارد دیگر اتفاق می افتد!

این امر باعث می‌شود که در نظر گرفتن یک استراتژی SEO خوب برای رتبه بالاتر در لیست برنامه‌های پیشنهادی، بسیار مهم باشد.

 

موردی برای بهینه سازی اپلیکیشن موبایل

بهینه سازی دیده شدن را افزایش می دهد و دیده شدن با مجموعه ای از مزایای فوق العاده برای شرکت و برنامه شما همراه است.

 

  1. می تواند نصب ارگانیک را افزایش دهد.اولین چیزی که هنگام فکر کردن به گسترش دامنه مشتریانتان به ذهن شما می رسد، قطعاً تبلیغات است، یعنی چگونه ممکن است به مشتریان دسترسی پیدا کنید یا برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کنید.خوب، تبلیغات با هزینه هنگفتی همراه است و در برخی موارد، ممکن است بیش از آنچه شما از آن به دست می آورید، هزینه کنید.اگر به بهینه‌سازی اپ استورها و سئو توجه شود، این احتمال وجود دارد که بتوانید شرکت خود را از از دست دادن تکه‌های هنگفت پول نجات دهید و به نوبه خود، به طور طبیعی از طریق نصب‌های ارگانیک سود کسب کنید.

    وقتی مشتریان به دنبال برنامه‌هایی می‌گردند که با نیازهایشان مرتبط هستند، ممکن است با برنامه شما برخورد کنند و اگر برنامه شما به خوبی بهینه شده باشد، پیش‌نمایش برنامه را نیز دریافت کنند.


    این قطعه پیش‌نمایش شامل نام برنامه، نماد، تعداد دانلودها، نظرات، میانگین رتبه‌بندی و توضیح کوتاهی از برنامه شما است. این مانند اولین برداشت برای مشتریان شما است که شانس بیشتری را برای کاربران برای زدن دکمه دانلود تضمین می کند.

    ۵ دلیل برای اینکه چرا به استراتژی سئو برای اپلیکیشن های موبایلی نیاز داریم نمونه پیش نمایش برنامه

    زمانی که مشتریان شما برنامه‌های شما را از طریق اشتراک‌گذاری اجتماعی تبلیغ می‌کنند، برنامه شما نصب ارگانیک به کاربران بیشتری را تضمین کند،  این رشته فعالیت به‌طور ارگانیک ادامه می‌یابد.

    به اشتراک گذاری اجتماعی نیز اعتماد مشتریان شما را تایید می کند. از این رو، مشتریان جدیدی که به آشنایان خود که در مورد برنامه شما پست گذاشته اند اعتماد می کنند، به طور خودکار به برنامه شما نیز اعتماد می کنند.

  2. کاربران مرتبط بیشتری برنامه شما را کشف می کنند
    ممکن است با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید و تعداد کاربران نیز ممکن است خوب به نظر برسد، اما چیزی که واقعاً مهم است این است که آیا آنها به برنامه شما نیاز دارند یا خیر.در صورت بهینه سازی اپلیکیشن خود در اپ استور ها و همچنین موتورهای جستجو، کاربرانی که به دنبال اپلیکیشن شما هستند، یا شاید کلمات کلیدی مرتبط با اپلیکیشن شما، به صفحه شما هدایت می شوند. این اطمینان حاصل می کند که با کلمات کلیدی مناسب، می توانید مشتریانی را جذب کنید که واقعاً می خواهند برنامه را نصب کنند و مایل به زدن دکمه دانلود هستند.هنگام توصیف کاری که برنامه شما انجام می دهد یا هنگام اضافه کردن دسته ای که تحت آن قرار می گیرد، همیشه احتمال اشتباه وجود دارد. App Store Optimization کلمات کلیدی مناسبی را برای بهینه سازی برنامه انتخاب می کند تا مرتبط ترین کاربران بتوانند برنامه شما را پیدا و دانلود کنند.به عنوان یک قیاس، سئو اساساً مانند شهد برای مشتریانی عمل می کند که به همان اندازه جذب برنامه شما می شوند که زنبورها جذب گل می شوند.
  3. افزایش درآمد
    هنگامی که برنامه شما بیشتر دیده میشود، می توانید با مشتریان مرتبط تری ارتباط برقرار کنید و ممکن است شاهد رشد ارگانیک بالاتری در تعداد کاربران باشید. این به طور خودکار درآمد شما را از طریق افزایش متناظر در تعداد دانلودها افزایش می دهد.استراتژی های سئو می توانند از نظر افزایش درآمد و همچنین ثبات از نظر دسترسی بسیار امیدوار کننده باشند. در مورد تبلیغات، مقدار قابل توجهی پول هزینه می شود تا با احتمال شکست زیاد، کمی دیده شود.در واقع، هنگامی که تبلیغات متوقف می شود، برنامه شما ممکن است با کاهش قابل توجهی در تعداد نصب ها مواجه شود و باعث رکود در پیشرفت و حتی ضرر شود.

    افزایش قابل توجه درآمد نیز به طراحی اپلیکیشن موبایل شما بستگی دارد. از آنجایی که دنیا به صورت آنلاین تغییر کرده است، زیبایی بصری برنامه شما چیزی است که مشتریان شما را جذب می کند.

    این کافی نیست که طراحی اپلیکیشن موبایل بصری خود را تنها برای افزایش درآمد افزایش دهید، بلکه برای حفظ ارتباط در بازار اپلیکیشن از طریق طراحی اپلیکیشن کافی است.

    خودتان فکر کنید، آیا دکمه دانلود اپلیکیشنی را می زنید که رنگ پریده و کسل کننده به نظر می رسد؟ حالا تصور کنید که برای دیده شدن برای مشتریان خود تلاش می کنید و متأسفانه با ظاهر اپلیکیشن شما دفع می شوند.

    تمام تلاش‌های شما از بین می‌رود و شما این را نمی‌خواهید، بنابراین یک ترفند کوچک برای نگه داشتن مشتریانتان این است که روی طراحی اپلیکیشن موبایل خود کار کنید.

  4. افزایش رتبه خود در گوگلگوگل مترادف با موتورهای جستجو شده است. ما نمی گوییم “این را در موتورهای جستجو بررسی کنید” بلکه “آن را در گوگل” جستجو کنید. این فقط یک نام تجاری نیست، بلکه عمل استفاده از اینترنت بر اساس جستجوی خود در گوگل نامگذاری شده است.گوگل از بسیاری جهات نه به معنای واقعی کلمه بلکه در ذهن اکثریت انحصار اینترنت است.ممکن است متوجه شده باشید که موبایل های شما از قبل فروشگاه Google Play یا App Stores را نصب کرده اند. Chrome همچنین ممکن است روی دستگاه شما نصب شده باشد، به خصوص در مورد Android. ما در طول روز آنقدر با واژه گوگل برخورد می کنیم که به منطقه راحتی ما تبدیل شده است.

    به طور طبیعی، گوگل به مهم ترین فضایی تبدیل می شود که باید از توسعه کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید. قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل نیز یکی از بهترین راه‌ها برای کسب اعتبار است.

    با انتخاب کلمه کلیدی خوب، سئو می تواند اطمینان حاصل کند که به مشتریان مناسب دسترسی پیدا می کنید و به راحتی در جستجوی گوگل پیدا خواهید شد.

  5. احتمال ظاهر شدن در بسته های برنامه
    بسته های برنامه به معنای واقعی کلمه گروهی از برنامه ها هستند که گوگل به کاربران پیشنهاد می کند، برنامه هایی که در صفحه نتایج جستجوی موبایل ظاهر می شوند.۵ دلیل برای اینکه چرا به استراتژی سئو برای اپلیکیشن های موبایلی نیاز داریم بسته های برنامه در پلی استوردر این دنیای پر سرعت، ما به شدت و ناآگاهانه بیش از حد به نتایج موتورهای جستجو تکیه می کنیم تا کارهای سنگین را برای خودمان انجام دهیم. ما وقت نداریم که بنشینیم و به دنبال گزینه ها بگردیم و از گزینه های بی شمار و متنوع موجود غرق شویم.این مورد ثابت می کند که این یک منطقه عالی برای بهره برداری برای سازندگان برنامه برای افزایش دانلود برنامه های خود با بهینه سازی برای اپ استور ها و SEO مناسب برنامه است. سازندگان برنامه می‌توانند مطمئن شوند که Google برنامه‌هایشان را به افرادی که برنامه‌هایی را جستجو می‌کنند که می‌توانند نیاز آنها را برآورده کنند، پیشنهاد می‌کند.

    بسته های برنامه مجموعه ای از برنامه ها هستند که بلافاصله زمانی که کاربران عبارات خاصی را به صورت آنلاین جستجو می کنند ظاهر می شوند.

    ظاهر شدن در بسته های برنامه به این معنی است که می توانید نماد خود، نام برنامه، تعداد دانلود ها و همچنین رتبه بندی را درست در مقابل مشتریان خود نمایش دهید.

    لحظه ای که برنامه شما بخشی از بسته های برنامه می شود، با صفحه نمایش بصری برجسته خود توجه را به خود جلب می کند.

    فقط تصور کنید که توسط خود گوگل ارجاع می شوید – اعتبار برنامه شما بلافاصله بالا می رود.

    برای اینکه جادوی فوق اتفاق بیفتد، باید یک استراتژی سئو عالی داشته باشید و از بهینه سازی صفحه برنامه استفاده کنید.

    ما در زمان الگوریتم ها و پیکسل ها زندگی می کنیم. شما باید در مورد روش هایی که الگوریتم را تغییر می دهید تا از دیگران پیشی بگیرید، دقیق باشید.

    اگر به سئو و بهینه سازی اپ استور ها توجه نشود، هوش مصنوعی گوگل شما را جدی نخواهد گرفت و همچنان شما را در نتایج جستجو پایین می آورد.

برای بهینه سازی اولویت بندی کنید!

بله، ما می دانیم که رقابت دیوانه کننده است. اگر نتوانید در محدوده دید مخاطبان خود قرار بگیرید، تنها داشتن محتوای با کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد کمکی نمی کند.

مخاطبان شما هرگز نمی دانند که شما وجود دارید، چه رسد به رویای شما برای نفوذ به بازار.

با این حال، یک راه فوق العاده برای اطمینان از اینکه در هایلایت هستید این است که برنامه خود را در فروشگاه های برنامه و همچنین نتایج موتور جستجو بهینه کنید.

بهینه سازی برنامه شما می تواند اطمینان دهد که در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارید.

وقت آن است که بهینه سازی را در اولویت قرار دهیم. امروز شروع کنید!

 

اپینو استودیو با استفاده از تمام ظرفیت های فنی و تخصصی خود در ارتباط با طراحی اپلیکیشن های بروز زیبا و کاربر پسند هدف خود را در راحت تر کردن کار برای کاربران و کسب و کارهای کوچک گذاشته است، اپلیکیشن هایی که توسط اپینو استودیو طراحی میشوند کاملا نیتیو و با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در طراحی و ساخت اپلیکیشن هست، ما تمام تلاش خود را کرده و خواهیم کرد تا شما با صرف کمترین زمان و هزینه مالی بتوانید اپلیکیشن مربوط به کسب و کار خود را در بهترین حالت تحویل بگیرید.

شما در حال حاضر میتوانید هر یک از محصولات اپلیکیشن ساز فروشگاهی، اپلیکیشن ساز ووکامرس، اپلیکیشن فیلم و سریال و خبری ما را با یک ماه تست رایگان با برخورداری از کلیه امکانات نسخه دائمی تهیه نمائید.

در صورتی که اپلیکیشن مد نظر شما در سبد محصولات ما نبود نگران نباشید! تیم ما توانایی این را دارد تا بهترین و حرفه ایی ترین اپلیکیشن ها را برای شما طراحی نماید.

با ما در ارتباط باشید.

توسط: اپینو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.اطلاعات مورد نیاز مشخص شده اند *

ارسال نظر




خواندن مطالب مشابه

مطالب بیشتری در وبلاگ اپـیـنـو بخوانید...

چطور برای فروشگاه ووکامرسی خود اپلیکیشن بسازیم؟
1 سال پیش

چطور برای فروشگاه ووکامرسی خود اپلیکیشن بسازیم؟

بسیاری از کسانی که یک وب سایت فروشگاهی را در وردپرس اجرا می کنند، حتماً نام افزونه WooCommerce را شنیده…

بیشتر بخوانید
۶ دلیل اینکه برای پایگاه خبری خود به اپلیکیشن موبایلی نیاز دارید
1 سال پیش

۶ دلیل اینکه برای پایگاه خبری خود به اپلیکیشن موبایلی نیاز دارید

پایگاه خبری، وبلاگ یا مجله آنلاین خود را به صورت یک وب سایت بالا آورده اید و شما منتظر اولین…

بیشتر بخوانید
چطور اسکرین شات های زیبا و جذاب برای انتشار اپلیکیشن در مارکت ها بسازیم؟
2 سال پیش

چطور اسکرین شات های زیبا و جذاب برای انتشار اپلیکیشن در مارکت ها بسازیم؟

اسکرین شات های زیبا و عالی برای جذاب کردن صفحه اپلیکیشن شما در مارکت هایی مانند گوگل پلی استور، بازار…

بیشتر بخوانید