وبلاگ اپـیـنـو

اطلاع از آخرین اخبار ، مقالات و آموزش های اپینو

اپینو 2 سال پیش

بازاریابی و تبلیغات اپلیکیشن

۶ راه بازاریابی و تبلیغات اپلیکیشن

داشتن اپلیکیشن برای کسب و کارهای امروز، بخصوص فروشگاه های اینترنی و آنلاین یکی از واجبات در جهت معرفی بهتر، نمایش قدرت و جدیت آن کسب و کار است و میتواند یک مزیت رقابتی نیز نسبت به رقبا شما به حساب آید.

با فرض اینکه شما برای فروشگاه و کسب و کار خود صاحب یک اپلیکیشن هستید، چندین کار برای معرفی و جا انداختن اپلیکیشن، در بین کاربران خود و جذب کاربران و مشتریان جدید باید انجام دهید که در ادامه این مطلب مهمترین و پر بازده ترین آنها را به شما معرفی میکنیم.

 

۱. طراحی لندینگ پیج

 

بازاریابی اپلیکیشن

یکی از اولین اقداماتی که باید برای معرفی اپلیکیشن خود انجام بدهید این است که لندینگ پیجی خوب برای آن طراحی کنید. این لندینگ پیج باید آنقدر جذاب و خلاقانه باشد تا باعث جذب مخاطب شود و مخاطب را به کاری که شما میخواهید انجام دهد که در اینجا دانلود و نصب اپلیکیشن شما هست ترغیب کند.

از عناصر مهمی که در طراحی لندینگ پیج باید در نظر بگیرید و بیشتر به آن توجه کنید عبارتند از:

  1. تصاویر جذاب از اپلیکیشن
  2. نام اپلیکیشن
  3. شمردن امکانات و ويژگی های اپلیکیشن
  4. درخواست واضح و روشن برای کاری که دوست دارید کاربر انجام داهد (دکمه و qr کد مشخص برای دانلود و نصب اپلیکیشن)
  5. ساخت ویدیوی تبلیغاتی واضح و استفاده از آن ویدیو در لندینگ پیج

 

۲. انتشار اپلیکیشن در مارکت ها

 

انتشار اپلیکیشن در مارکت های ایرانی از جمله بازار یا حتی گوگل پلی علاوه بر جلب اعتماد کاربر جهت اقدام به نصب اپلیکیشن، میتواند باعث گرفتن بازخورد و نظرات از کاربران شود تا از آن طریق بتوانید در جهت بهبود اپلیکیشن خود اقدام کنید.

 

۳. تبلیغات اپلیکیشن در شبکه های اجتماعی

 

این روزه ها شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به یکی از ابزار های مهم و مفید بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است. سعی کنید با طراحی پست های مناسب، جذاب و خلاقانه در شبکه های اجتماعی نسبت به تبلیغ اپلیکیشن خود اقدام کنید. همچنین برگزاری مسابقات اینستاگرامی برای معرفی پست هایی که مربوط به اپلیکیشن شما است میتواند بسیار موثر باشد.

 

۴. ارائه کد تخفیف

 

حتما یک سری کد های تخفیف برای کاربران اپلیکیشن خود در نطر بگیرید و این کد های تخفیف را تنها در اپلیکیشن از طریق بنرهای تبلیغاتی داخل اپلیکیشن، اسلایدر ها و یا ارسال نوتیفیکیشن به آن ها اطلاع رسانی کنید و در شبکه های اجتماعی و سایت خود اطلاع دهید که کد های تخفیف از طریق اپلیکیشن اطلاع داده خواهند شد.

 

۵. تبلیفات هدفمند در سایر اپلیکیشن ها و وب سایت ها:

 

شما میتوانید از طریق سیستم های تبلیغاتی مارکت هایی مانند بازار یا تبلیغات پاپاپی یا درون برنامه‌ایی گوگل ادز تبلیغات اپلیکیشن خود را در سایر اپلیکیشن ها نیز نمایش دهید و از این طریق نیز نصب بگیرید، همچنین از طریق سایت های تبلیغاتی دیگر مانند یکتانت، خوانندکان سایت های دیگر را نیز با تبلیغات بنری جذاب به سمت لندینگ پیج اپلیکیشن خود هدایت کنید و از این طریق نیز آمار نصب اپلیکیشن خود را بالا ببرید. همچنین در نظر داشته باشید که تمامی این سیستم ها توانایی تبلیغات هدفمند بر اساس کلمات مورد نظر شما را نیز دارند که از این امکان نیز میتوانید باعث کاهش هزینه تبلیغاتی خود شوید.

 

۶. اطلاع رسانی به مشتریان خود در جهت نصب اپلیکیشن

 

به مشتریان فعلی خود نیز میتوانید از طریق ارسال پیامک همراه لینک نصب اپلیکیشن اطلاع رسانی کنید و از آن ها جهت اقدام به نصب اپلیکیشن دعوت کنید. همچنین اگر محصول فیزکی میفروشید میتوانید در طرح بسته بندی های خود که برای مشتریان ارسال میکنید qr کد و لینک دانلود و نصب اپلیکیشن را نیز قرار دهید.

 

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع بوده باشه.

اپینو استودیو تلاش کرده تا دغدغه و زمان ساخت اپلیکیشن را برای فروشگاه شما از کم و تا حدودی از بین ببرد تا بیشترین تمرکز خود را در جهت معرفی اپلیکیشن خود بکار ببرید.

توسط: اپینو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.اطلاعات مورد نیاز مشخص شده اند *

ارسال نظر




خواندن مطالب مشابه

مطالب بیشتری در وبلاگ اپـیـنـو بخوانید...

چطور برای فروشگاه ووکامرسی خود اپلیکیشن بسازیم؟
1 سال پیش

چطور برای فروشگاه ووکامرسی خود اپلیکیشن بسازیم؟

بسیاری از کسانی که یک وب سایت فروشگاهی را در وردپرس اجرا می کنند، حتماً نام افزونه WooCommerce را شنیده…

بیشتر بخوانید
2 سال پیش

راه حل رفع خطای گوگل Blocked By Play Protect هنگام نصب

گوگل به منظور جلوگیری از نفوذ بدافزار‌ها و حفظ امنیت کاربرانِ دستگاه‌های اندرویدی، قوانینی را برای ساخت و استفاده از…

بیشتر بخوانید
نیتیو یا وب اپ ؟!
3 سال پیش

تفاوت اپلیکیشن نیتیو و وب اپ

به طور کلی برای ساخت اپلیکیشن های موبایل دو راه انتخاب وجود دارد ، استفاده از زبان تخصصی و بومی…

بیشتر بخوانید