وبلاگ اپـیـنـو

اطلاع از آخرین اخبار ، مقالات و آموزش های اپینو

اپینو 1 سال پیش

سئو برای اپلیکیشن های موبایل چگونه کار می کند؟

سئو برای اپلیکیشن های موبایل چگونه کار می کند؟

شما اپلیکیشن موبایلی کسب و کار خود را ساخته اید. در مارکت هایی مانند گوگل پلی، باز و … هم منتشر کرده اید. همه این ها کمک میکند تا کاربران بیشتری شما را پیدا کنند. عالی شما لایق تبریک هستید!

هر چند یک مشکل جزئی وجود دارد.

وقتی شخصی کلمه ایی مرتبط با کسب و کار شما را در گوشی یا مارکت هایی مانند بازار و گوگل پلی جستجو می‌کند، برنامه شما نمایش داده نمی‌شود. این روی دیده شدن برنامه شما و دریافت نصب ارگانیک از جستجو اثر بدی میگذارد.

چه کار میکنی؟

برای اپلیکیشن خود به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارید. با وجود 1.96 میلیون اپلیکیشن های موبایلی برای دانلود در اپل اپ استور و 2.87 میلیون برنامه تلفن همراه برای دانلود در Google Play، داشتن استراتژی برای بالاتر آوردن اپلیکیشن خود در نتایج جستجو و در مارکت ها امری حیاتی است.

می‌پرسید سئو برای اپلیکیشن‌های موبایل چگونه کار می‌کند؟ بگذارید توضیح دهیم.

 

سئو اپلیکیشن موبایل چیست؟

سئوی اپلیکیشن موبایل فعالیتی است برای بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها برای مارکت هایی نظیر App Store یا Google Play برای داشتن رتبه‌بندی بالاتر در صفحه نتایج جستجو با علم به اینکه مردم چگونه و چه چیزی را جستجو می‌کنند.

درست همانند بهینه سازی محتوای وب سایت، شما با بهبود headings و metadata  که به سئوی درون صفحه  on-page SEO معروف است، می توانید محتوای برنامه تلفن همراه خود را دقیق تر کنید تا مطمئن شوید که توسط موتورهای جستجو شناسایی و فهرست شده است. گوگل چندین سال پیش تمرکز خود را بر روی الگوریتم mobile-first افزایش داد. نه تنها گوگل ابتدا افراد را به سمت سایت‌های سازگار با موبایل سوق می‌دهد، بلکه برنامه‌های توصیه‌شده‌ای را نیز ارائه می‌دهد که با عبارات جستجوی افراد مرتبط هستند، درست در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP یا Search Engine Results Pages).

 

جستجوی عمومی

با یک جستجوی سریع در یک گوشی همراه برای  کلمه«star viewer» ، گوگل نتایج زیر را ارائه می‌کند، از جمله اطلاعاتی درباره تعداد نصب برنامه، رتبه‌بندی برنامه و هزینه دانلود:

سئو برای اپلیکیشن های موبایل چگونه کار می کند؟جستجوی نام تجاری ارگانیک

اگر شخصی علاوه بر امتیاز، تعداد نصب و هزینه اپلیکیشن شما، برند خاص شما را جستجو کند، بخشی از فهرست برنامه شما ظاهر می شود. همچنین امکان نصب برنامه به طور مستقیم از SERP وجود دارد. این کار کاربران را مستقیماً به پیش‌نمایشی از برنامه در اپ استور مد نظر میبرد. مثال جستجوی گوگل برای کلمه «اینستاگرام» را در نظر بگیرید.

تک جمله ی اینستاگرام ظاهر می شود. محتوای آن شامل اینستاگرام چیست و اینکه چرا مردم باید به آن در بالای صفحه جستجوی تلفن همراه اهمیت دهند، می باشد.

بهینه سازی برای اپ استور ها (ASO)

شما می‌توانید و باید برنامه‌تان را بهینه کنید تا زمانی که شخصی عبارات مرتبط را در یک اپ استور جستجو می‌کند، در جایی که ظاهر می‌شود، تأثیر بگذارد، که به نام بهینه‌سازی برای اپ استور ها یا ASO شناخته می‌شود. با بهبود ASO برنامه خود، برنامه شما می تواند در نتایج جستجوی مارکت ها بالاتر ظاهر شود و به نوبه خود نصب های بیشتری دریافت کند.

چرا سئو اپلیکیشن موبایل اهمیت دارد؟

وب‌سایت‌ها و وب اپ های واکنش‌گرا و سازگار با موبایل دیگر مزیت به حساب نمی آیند بلکه آنها یک استاندارد صنعتی هستند که باید حتما داشته باشید. با صرف زمان و تلاش برای SEO و ASO برنامه خود، می توانید به رتبه بالاتر برنامه خود در موتورهای جستجو کمک کنید، رتبه برند خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و مهمتر از همه، به افرادی که می خواهند برنامه شما را به صورت ارگانیک نصب کنند دسترسی پیدا کنید.

چگونه یک اپلیکیشن را برای سئو و ASO بهینه می کنید؟

برخی از فاکتورهای رتبه بندی مشابهی وجود دارد که باید هنگام بررسی SEO و ASO اپلیکیشن خود از آنها آگاه باشید.

عنوان اپلیکیشن

عنوان برنامه شما باید شامل کلمه کلیدی با بیشترین میزان ترافیک جستجو باشد. ضروری است که قبل از انتخاب کلمه کلیدی برای عنوان خود، تحقیق کاملی در مورد کلمه کلیدی انجام دهید، و تغییر عنوان اغلب می تواند بر نحوه رتبه بندی تأثیر بگذارد. همانطور که برنامه شما شروع به دیده شدن و رتبه بندی می کند، تبلیغات دهان به دهان می تواند افزایش یابد. می‌خواهید با جستجوی نام تجاری یا عنوان اپلیکیشن خاص خود، از میان پیشنهادات و توصیه‌ها، یافتن برنامه شما را تا حد امکان برای افراد آسان کنید.

اپل توضیح می‌دهد که عنوان برنامه شما می‌تواند حداکثر 30 کاراکتر داشته باشد و نباید حاوی اطلاعاتی درباره قیمت، شرایط یا توضیحات برنامه شما باشد:

چگونه یک اپلیکیشن را برای سئو و ASO بهینه می کنید؟

کلمات کلیدی برنامه

  • مرتبط ترین کلمات کلیدی با اپلیکیشن شما کدامند؟
  • کاربران هدف شما معمولا از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟
  • رقبای اپلیکیشن شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟

به طور منظم کلمات کلیدی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار داده اید و از کلمات کلیدی که کاربران هدف شما را به موتورهای جستجو و جستجو در اپ استور ها میرساند، استفاده میکنید.

زیرعنوان برنامه

زیرعنوان برنامه به شما 30 کاراکتر دیگر برای توضیح بیشتر برنامه می دهد. می‌توانید روی اضافه کردن کلیدواژه‌های اصلی دیگری که نمی‌توانید در عنوان خود داشته باشید تمرکز کنید.

DAZN Live Sports Streaming این کار را به خوبی انجام می دهد و توضیح می دهد که می توانید NFL، Soccer، MLB و موارد دیگر را تماشا کنید:

سئو برای اپلیکیشن های موبایل چگونه کار می کند؟

توضیحات اپلیکیشن

 توضیحات اپلیکشن شما مهم است. این توضیحات باید کاربران را درگیر کند و آنها را ترغیب کند تا درباره برنامه شما بیشتر بدانند و منجر به دانلود و نصب برنامه شود.

بهترین سوال ها برای نوشتن توضیحات برنامه:

  • مشکلی که برنامه شما برای افراد حل می کند را توضیح دهید.
  • از زبان ساده استفاده کنید.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید و آنها را مختصر نگه دارید.
  • برای توضیح ویژگی های کلیدی از لیست استفاده کنید.
  • در مورد پرداخت ها، اطلاعات اشتراک و اشتراک داده شفاف باشید.

ما همچنین توصیه می کنیم بر روی توضیحات اپلیکیشن خود تست A/B انجام دهید تا ببینید چه چیزی در بین کاربران هدف شما بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

برنامه CNN نمونه ای عالی از استفاده از زبان دقیق، حل یک مشکل و استفاده از لیست ها است:

سئو برای اپلیکیشن های موبایل چگونه کار می کند؟سئو برای اپلیکیشن های موبایل چگونه کار می کند؟

به خاطر داشته باشید که توضیحات شما مستقیماً بر رتبه جستجوی شما تأثیر نمی گذارد. به عنوان مثال، اپل از توضیحات شما در الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی خود استفاده نمی‌کند، اما تجربه کاربری اپلیکیشن شما می‌تواند بر احتمال نصب برنامه شما توسط شخصی تأثیر بگذارد و به دوستان خود نیز بگوید که این کار را انجام دهند.

نکته بسیار مهم: اطلاعات اپلیکیشن را در صفحه مربوط به آن در مارکت ها به روز نگه دارید

اپل توضیح می دهد که باید اطلاعات مربوط به اپلکیشن خود را دقیق و به روز نگه دارید. اگر نسخه‌های جدید برنامه‌تان هر یک از اسکرین‌شات‌هایتان را قدیمی می‌کنند، اسکرین‌شات‌های جدید و مرتبط را آپلود کنید که تجربه اصلی برنامه شما را منعکس می‌کند و به کاربران کمک می‌کند تا قبل از نصب، طعم واقعی برنامه‌تان را بچشند.

امتیاز و نظرات درباره اپلیکیشن

برنامه هایی که امتیاز خوبی دارند در موتورهای جستجو و اپ استور ها رتبه بالاتری دارند. آنها همچنین نرخ تبدیل ها را افزایش می دهند. برعکس، امتیاز بد می تواند رتبه شما را کاهش دهد و افراد را از نصب برنامه شما باز دارد. بنابراین رتبه بندی ها و بررسی ها برای دریافت نصب بیشتر برنامه شما بسیار مهم هستند.

نکته کلیدی این است که با کاربران خوشحال برنامه خود ارتباط برقرار کنید و آنها را تشویق کنید تا برنامه شما را بررسی کنند. استفاده از یک پلاگین بررسی برنامه و سهولت در ارائه نظرات، دو مورد از 5 روش هوشمندانه نیل پاتل برای افزایش بررسی برنامه های تلفن همراه است.

پاسخ دادن به نظرات منفی و انجام سریع آن نیز تمرین خوبی است. به کاربران نشان می‌دهد که شما به آنها گوش می‌دهید و به بهبودها بر اساس تجربه کاربر اهمیت می‌دهید.

نظارت و اندازه گیری سئوی اپلیکیشن شما

برای بازاریابی اپلیکیشن، یک استراتژی سئو می تواند به برنامه شما کمک کند تا در موتورهای جستجو و در جستجوی اپ استور ها، از جمله گوگل پلی و اپل، رتبه بالاتری کسب کند. بهینه‌سازی برای اپ استور ها باید نقشی کلیدی در استراتژی سئو شما داشته باشد، اگرچه پیشرفت‌های مشابهی را می‌توان برای بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو و ASO انجام داد.

تنظیم دقیق عنوان برنامه، زیرعنوان، توضیحات و سایر متا دیتا های ضروری مانند کلمات کلیدی می تواند به کاربران کمک کند برنامه شما را راحت تر پیدا و نصب کنند. برای توصیف برنامه‌تان، از جمله خلاصه توضیحات، یک کپی جذاب ایجاد کنید و نسخه‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید مخاطبان هدف شما از چه چیزی بیشتر استفاده می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که توضیحات تصاویر و کلمات کلیدی برنامه شما به روز نگه داشته می شود. اسکرین شات ها باید از نسخه فعلی برنامه شما باشد.

 

توسط: اپینو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.اطلاعات مورد نیاز مشخص شده اند *

ارسال نظر




خواندن مطالب مشابه

مطالب بیشتری در وبلاگ اپـیـنـو بخوانید...

چگونه کسب و کارها می توانند از ChatGPT برای بازاریابی محتوایی استفاده کنند
1 سال پیش

چگونه کسب و کارها می توانند از ChatGPT برای بازاریابی محتوایی استفاده کنند

موضوع چت بات ها در سال های اخیر به طور فزاینده ای به کسب و کارها مرتبط شده است، زیرا…

بیشتر بخوانید
1 سال پیش

۵ استراتژی جذاب حفظ مشتری

استراتژی حفظ مشتری برنامه ای است که برای ایجاد وفاداری مشتری و دستیابی به درآمد تکراری پایدار تنظیم می شود.…

بیشتر بخوانید
چطور اسکرین شات های زیبا و جذاب برای انتشار اپلیکیشن در مارکت ها بسازیم؟
2 سال پیش

چطور اسکرین شات های زیبا و جذاب برای انتشار اپلیکیشن در مارکت ها بسازیم؟

اسکرین شات های زیبا و عالی برای جذاب کردن صفحه اپلیکیشن شما در مارکت هایی مانند گوگل پلی استور، بازار…

بیشتر بخوانید